İstanbul Palyaço Hizmeti - YakamozOrganizasyon.Com-Palyaço,Balon,Süsleme,Doğum Günü,Sünnet
x

7795_539759386061374_635487180_n   10201_553885294642127_774623651_n   28075_10151460436698533_904050506_n   59272_10151460437103533_118453089_n   71486_10151460437453533_2022618425_n   225460_10150169109652310_4570052_n   227076_207034899330088_5163325_n   227207_10150169117012310_2293015_n   227271_207034212663490_4461595_n   227626_10150169105292310_1925880_n   228711_10150169122502310_5747424_n   536493_10150715420317310_73961986_n   540330_10150715418312310_1691836315_n   540589_10150715417432310_1930910410_n   543008_10150715412332310_390217476_n  a7

Palyaço, İtalyanca (Pagliaccio) kökenli bir sözcük olup, Türk Dil Kurumuna göre; “Kendisini seyredenleri güldüren ve eğlendiren, acaip kılıklı, yüzü aşırı ve komik biçimde boyalı oyuncu”dur.

İlk görülüşü M.Ö. 1600′lere dayanan palyaçoluk, bugün dünyanın birçok yerinde bir sanat dalı olarak algılanmakta olup, eğlence ve çocuk kavramlarıyla birlikte anılmaktadır. Bazı kaynaklara göre 18. yüzyıla kadar saraylarda palyaço (ya da soytarı) bulundurulması geleneği sürdürülmüştür.

Palyaçolar, grotesk görünümüyle kişiliklendirilmiş, komik tipli sanatçılardır. Bunu sağlamak için, renkli ve abartılı peruklar, değişik biçemde makyajlar, olağandışı büyük ayakkabılar ve garip kostümler kullanılır. ABD’li sosyolojist Peter Berger, bu konuyla ilgili olarak; “Bu maskaralık ve şaklabanlıkların, din ve sihir gibi, insan topluluğunun bazı derin ihtiyaçlarını yerine getirmesi mantıklı görünüyor.” demektedir. Bu nedenle palyaçoluk, fiziksel performans gerektiren disipliner eğitimin bir parçası olarak kabul edilmektedir. İlk palyaçoluk türlerine Antik Yunan’da, İtalyan Sokak tiyatrosunda (Commedia dell’Arte), Fransız kökenli pandomim ve Japon Kabuki geleneklerinde ve Avrupa’da rastlanmaktadır. Türkiye tarihinde de Osmanlı’da padişahı eğlendiren “dalkavuk” vb. kişilikler görülür.

Genel olarak çalışma alanları sirkler olan palyaçolar, bunun dışında sokaklarda, özel toplantılar, davetler, eğlence ve parti vb. oluşumlarda, şirket tanıtımlarında etkinlik gösterirler. İtalya’da “Arlecchino” (Harlequin) karakteri, aşk nedeniyle başı dertten kurtulmayan bir uşak rolüyle ün kazanmıştır. İngilterede William Kempe ve Robert Armin ile belirginleşen palyaçoluk sanatı, Almanya ve Fransa’da farklı şekillerde belirginleşmişse de (Fransa’da kaba ve budala Pedrelino gibi), genel olarak biçimsel değişiklik göstermemiştir. İngiltere’de doğarak ünlenen “Şarlo” tiplemesinin ünlü oyuncusu Charlie Chaplin ise, önce Avrupa’ya, sonra da dünyaya yayılan ünüyle unutulmaz bir karakter oluşturmuştur.

Dayak yemek, düşmek, ıslanmak, şaşırmak, komik hareketler yapmak palyaçoların doğasında vardır, sıradan olaylardır. Gösterileri genellikle 5-10 dakika sürer. Sirklerde ise ara gösteriler için 1-3 dakika süreyle geçiş otunları sergilerler.